2016.03.01

Jaha, nu har jag som vanligt glömt bort att jag har en blogg och får därför börja om på nytt. Senaste jag tittade in här var ju i augusti förra året och en hel del har hänt sen dess. T.ex. tog jag och en utav mina bästa vänner och barndomskompis oss till andra sidan jorden, närmare bestämt Bali och AUSTRALIEN!!! Mitt drömresemål sen så många år tillbaka och nu har jag varit där. När jag tänkter på det kan jag knappt tro att det är sant. Lilla jag tog mig ut i världen och började dessutom med den längsta flygresa jag någonsin gjort.... känns så sjukt! Utan mamma, utan pappa och utan den trygghet som jag är van vid kastade jag mig ut på okänt äventyr. För inte nog med den längsta resan i mitt liv så skulle jag ju också backpacka mig fram. Det vill säga en vecka i Bali var bokat för surfcamp och vi hade en biljett till australien bokad några dagar efter men fram till dess var planen oklar. Likadant hade vi de två första nätterna i Brisbane bokade och sen var det upp till oss. Ingen hemresebiljett...

Tänker mig att jag ska bjuda på lite bilder och berätta lite smått om vår resa i separata inlägg senare. Annars då? Jo, jag kom hem från Australien till den hemska nyheten att min farfar gått bort (och som jag saknar honom.. min farfar <3), jag har njutit av att få vara hemma med familj och träffat släktingar, jag blev överraskad av att min bästa vän stod på tågstationen i Vingåker efter att vi inte setts på 10 månader och sist men inte minst har jag blivit fast anställd fram till sommaren. Mycket har alltså hänt och jag försöker att bearbeta allt. Båda hjärnan och kroppen känns kaos för tillfället så jag försöker bara att komma tillbaka till att känna mig som mig.
 
 
En något brunare och något gladare Fanny som levde livet varje sekund.
Allmänt | |
Upp